/ Returinformation
Postorder
På grund av våra produkters natur kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte av våra cookies.
Om du inte har fått din produkt på grund av att du har angett fel eller ofullständig leveransadress, kan vi inte erbjuda återbetalning eller ersättning.
Postnord kommer att försöka leverera dina produkter till din brevlåda. Om paketet inte får plats i din brevlåda kommer kuriren att lämna det utanför din dörr, alternativt leverera paketet till närmsta ombud. Du kan spåra din leverans med Postnord's egna app och kommer att få notiser gällande leverans genom det telefonnummer och mejladress du angivit vid checkout.
Om din vara kommer in felaktig, kräver vi ett foto av defekten för att bedöma berättigande till återbetalning. Utan ett foto kan vi inte bedöma ditt krav.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.
För att slutföra din retur behöver vi ett ordernummer eller köpbevis. För att starta en retur kan du kontakta oss på amandanyqvistcookies@gmail.com.
Om din retur accepteras kommer vi att utfärda nästa steg via e-post.
/ Leveransinformation
Frakt: 69 SEK med Postnord (hemleverans/ombud) inom Sverige.
Fri frakt från 799 SEK inom Sverige
Shippments outside Sweden
We recently started shipping our cookies to Denmark and Finland. We use Postnord as our carrier using Tracked Letter with 1 - 3 business days delivery.*Read Force majeure further down.
- Shipping to Denmark 🇩🇰 from 98DKK
- Shipping to Finland 🇫🇮 from 13EUR
For more information regarding shipping, please email me at amandanyqvistcookies@gmail.com.
Behandlingstid
Vi tar emot beställningar vardagar fram till Söndag kl.12:00. Därefter sammanställer vi alla beställningar på måndagar för att sedan baka och skicka varje Tisdag;1 - 3 leveransdagar fr.o.m Tisdagen. Vi tar emot ett max på 800 cookies/vecka, reservation till slutförsäljning.
Vänligen tillåt oss dessa dagar att behandla och fullfölja din beställning innan den skickas. Vi gör vår kakdeg färsk i små omgångar inför varje leverans för att säkerställa kvalitet och fräschhet. Vi ber dig därför uppmärksamma vår behandlingstid när du planerar att beställa, så vänligen ta hänsyn till detta när du gör en beställning som gåva eller för tidskänsliga leveranser.
Vad händer om jag inte är hemma för att ta emot leveransen?
Om du inte är hemma för att ta emot ditt paket eller att paketet är för stort kommer Postnord att lämna det utanför din dörr eller på närmsta ombud.
Alla beställningar är förpackade i en förseglad kartong för säker transport. Du kan följa din leverans genom Postnord's egna app och få notiser genom det telefonnummer och mejladress du angivit vid checkout.
Om du är orolig för att paketet inte ska lämnas på ett säkert ställe vid ankomst, uppmuntrar vi dig att välja en annan leveransadress som kommer att betjänas under kontorstid på vardagar.
Beställningsavbokning och ändringar
Vi förbehåller oss rätten att avslå en annullering eller ändring av en beställning om vi inte kan slutföra denna begäran innan produkten redan har skickats. Vänligen dubbelkolla din beställning innan du lägger den, se till att alla detaljer i leveransadressen är korrekta. Om en beställning redan har utförts kan vi inte ändra beställningen eller leveransadressen.
Force majeure
Amanda Nyqvist Cookies reserverar sig för att leveranstiden kan ta längre tid vid till exempel driftfel, strejk, Force Majeure, eller andra förseningar i Postnords distributionsnät samt andra oförutsebara händelser som Amanda Nyqvist Cookies ej har kontroll över.
När Amanda Nyqvist Cookies överlämnat försändelsen till Postnord övergår ansvaret till Postnord och Amanda Nyqvist Cookies kan där med inte stå till ansvar för ev. förseningar och där med inte erbjuda kompensation för försenad leverans.
*Amanda Nyqvist Cookies reserves the right that the delivery time may take longer in the event of, for example, operating errors, strikes, Force Majeure, or other delays in Postnord's distribution network as well as other unforeseeable events over which Amanda Nyqvist Cookies has no control. When Amanda Nyqvist Cookies has handed over the shipment to Postnord, the responsibility passes to Postnord and Amanda Nyqvist Cookies cannot therefore be held responsible for any delays and thereby not offering compensation for delayed delivery.
Kontakta oss
Har du fortfarande frågor? Maila oss amandanyqvistcookies@gmail.com. Observera att vi har 1-2 arbetsdagars svarstid.